Frankrikeresan dag 19 (19/6) - Mima David!


Wake up time i Baden-Baden. Tittar ut från balkongen på operahuset som stal våran parkeringsplats kvällen innan


On the road again. Får därmed återse mina älskade byggarbetsgubbar. Den här glada gubben menar att byggarbetsköerna snart är slut. Hur långt det är kvar står under på skylten


Den här sura menar att det är hela 8,5 km kvar.


Här bor Hugh Höffner med sina Playboy Höffners


Solnedgång från färgan över från Tyskland till Danmark


Min älskling med Påhls Tuborg


När vi skulle av båten så gick jag och hämtade upp David ur lekrummet. Han hade haft det lite ensamt, men jätteskoj


Danmark


Öresundsbron


Brahe hus under kisspausen


Nattlig underhållning

Söndag. På morgonen så var det bara att förbereda sig för en långtur. Från Baden-Baden (DE) till Ödeshög (SE). David gick och hämtade bilen och jag drog ner packningen till foajén. Det gick inte så bra. Jag ramlade två ggr på samma trappsteg... Det lät helt sjukt mycket när jag dunsade ner i heltäckningsmattan så jag vet inte vad receptionisten trodde måste ha hänt!

Väl inpackade i bilen bar det av. De sedvanliga tyska bilköerna följde och därmed fick jag se mina älskade bilköskyltar igen!! Nere i Puttgarden åkte vi färgan över mot Rödbyn i Danmark. I slutet av båtresan hade David 90 cent att göra sig av med. Han stoppade ner dem i en enarmad bandit och hux flux så hade han vunnit 86 euro på typ 2 minuter. Vi fattade ingenting hur vi skulle få ut pengarna och båten var typ framme. En städare kom fram och hjälpte oss och som tack donerade vi de 10 sista eurosarna som var kvar i maskinen. Ca 700 kr rikare går en chockad David tillsammans med en överraskad Katinka ner till bilen.

En nattlig resa genom Danmark och södra Sverige följer. Runt 3-tiden (efter ca 160 mil) så är vi framme i Davids föräldrars semesterhus i Ödeshög (Östergötland).

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Denna dära David verkar gilla att köra bil. Eller blev han bananhotad att köra under alla 160 milen på den sista turen?

2011-06-30 @ 19:26:50
Postat av: hahaha

Tobbe - Där slog du huvudet på frukten!

2011-07-01 @ 00:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0