Dag 3 på resan - Meursault och Châteauneuf


Lilla allrummet på B&Bt


Vinkisse


Meursault


Vacker vingård


Meursault på avstånd


Glad tjej i solsken


Fågelsång och solsken och lycka


Balansgång


På väg mot Châteauneuf


Fransk bonngöbbe


Aurevoir!!


Gullkossor <3


Söt förbikörd by


Vi blev hungriga och hittade ett vägkök... som hör och häpna hade engelsktalande personal... och som skyltade om det


Det ägdes av en brittisk dam som skyltade stort om drottningens kommande 60årskröningsdag


Hungrig David


Bakom vägköket låg en kanal/flod där vackra båtar vilade i lummigheten


Inte bara båtar vilade däromkring


Äntligen kom pommes och knackekorv


Vackra Bourgogne... oh så vackert


Framme vid Châteauneuf - medeltidsslottet


Slottsgården


Återskapad begravningsprocession


Med hund/björn(?) vid fötterna


Kapellfönster


Slottsutsikt


En älskling i solsken <3


Raffigt sovalkov


Trasigt vakttorn


Utsikt från tornet


Jag undrar om tornvakterna var dvärgar...


Byn var rätt vacker den med... som de flesta byarna i Bourgogne


Rofyllt


En djurtäljare hade butiken i köket :D


David i sitt himmelska ljus

Kommentarer
Postat av: Ida

Rågfältet var sjukt fint, i större format hade man lätt kunnat ha det som bakgrundsbilder!
Hahaha, jätterolig idé med plastslangen! Men jag får ändå lite ont i mig för de stackarna man lurar. :)

Svar: Rågfältet var precis lika fint i verkligheten!! och hur vidsträckt som helst! Hade David blivit upprörd efteråt hade jag nog fått lite dåligt samvete. Men hans falsettskri var så fulländat att jag inte ångrar mig det minsta! ;)
Tinka

2012-07-08 @ 19:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0