Sista Nicemånaden - maj


Franska fotbolls"supportrar"


Och så lite fler


Nice - Lille. Minns inte resultatet, men tror att Lille vann och vet att Nice sög :P Men trots det mysigt med trevligt sällskap


En kväll bjöds man på hemlagad sushi på stranden. Tack Yasmine :D


Rasmus härliga mamma kom på besök till Nice


Och det togs en tur upp på Colline Château för att beundra utsikten (och äta glass)


Mitt i allt tog jag och David en semester från Nice och åkte till Milano


Där var det regnigt... regnigt... regnigt...


Den vackra gallerian fylldes därför med folk som flydde undan regnet


Och den fantastiska katedralen badade i ett hav av paraplyer


Medeltidsslottet och nutidsDavid


Fin Milanogränd


Starka känslor mot regnet?


Till slut helgens höjdpunkt: Inter - Milan = Milanoderby i gigantarenan San Siro!


Italienarna gjorde en inte besviken. Precis lika mycket känslor som man kan förvänta av sydlänningarna


Här till exempel är en Italienare som pekar finger åt motståndarnas supportrar när hans eget lag har gjort mål.


Väl tillbaka i Nice träffade vi på de här charmtrollen. Systrar var de ur samma kull. Skulle man inte kunna tro! Men faktum är att de har två fläckar var på exakt samma ställe :D


Trottoaren längs Avenue Victor Hugo. Vägen jag gick hem i princip varje dag



En varm dag på stranden med smält morotskaka i handen - av Elin.


Bara glada miner


Som sagt


Vid strandkanten var det full med de här djuren. De var som halva musslor med manettentakler och ett segel på. Riktigt skumt! Googlade senare och har nu namn på dem: bidevindseglare!


Ansvarsfull Rasmus med brända axlar


En vanlig dag hos sjukförsäkringskassan satt jag på spaning. Kölappsmaskinen MÅSTE vara gjord för att jävlas.
1) Kvittot kommer ut vänster om där det ser ut som det ska komma ut
2) De åker ut lodrätt nedåt
3) Det sitter inte kvar i maskinen utan klipps omedelbart av och singlar ner på marken... every time!


En lektion full av TV-shop på franska. Här Vicky och Olivias älgstudsare. Älgen Nils till höger.


Sikta


Skjut


Skratta åt den skadade älgen


Vara jävligt nöjd medan älgen dör
Himla etiskt korrekt TV-shopsdemonstration


En lässtund i parken utanför min lägenhet


En väl använd lekpark i parken


Kurdiskt(?) nyårsfirande (var det väl?) alldeles för sent - hemma hos Vida. Smarrigt värre!

Rättning: Persiskt var det. Tack, Vicky!!


Trevliga gäster


Ännu fler


En härlig dag på stranden


... och så fick jag sällskap (titta noga på bilden)


Älskade söta barn :D


Strandpromenaden - Promenade des Anglais


Hejdå Nice <3

Kommentarer
Postat av: Berglund

Så grymma bilder, vet inte var jag ska börja!

Ok först hundarna, vilken jävla vägkorsning!



Sen önskar jag att jag inte kollade så noga på bilden...



Kölappsmaskinen :D pure evil! :D Ska nog utvecka en sån sak när jag blir stor :)

Svar: Kolla noggrannare så kanske du hittar nåt djungeldjur någonstans!
Tinka

2012-06-12 @ 19:51:44
Postat av: Vicky

persiskt var det! puss påre fining

Svar: Tack ärtan!
Tinka

2012-06-12 @ 21:21:17
URL: http://vickys.se/
Postat av: Lena

nutidsdavid och ansvarsfulla rasmus. det blir nästa prick och fläck!! :D puss!!

Svar: Skriv en saga!
Tinka

2012-06-13 @ 00:00:20
Postat av: Ida

Wow, bilden på katedralen utifrån med alla paraplyen är helt fantastisk!

Och hos sjukförsäkringen med kölappsmaskinen, jag skrattade så jag nästan grät, till stackars kvinnan som står och väntar och sen måste plocka upp lappen från golvet. Det måste ju ha hänt helatiden? Undrar om de som sitter bakom disken sitter och fnissar åt det?

På bilden "sällskap på stranden" har jag svårt att förstå vad det är jag ser. Det är någon som sitter med rosa stövlar och fiskar med sin rosa handväska? Men vad är det för brunt som ligger över hela bilden, är det en människa, och isåfall- vilken kroppsdel?


Svar: Tack!! Gillar också katedralbilden mycket! Blev så bra effekt med alla paraplyer!
Hahahaha!! Jaa. Vet inte om de bakom disken fnissade men jag hade iaf inga problem att passera tiden där. Jag överdriver inte när jag säger att precis varenda person som kom in fick böja sig ner och ta upp lappen!!!

Hahaha!! Det är en kropp ja! Till höger ser du en liten bröstvårta på en man med väldigt särpräglade revben som följer. Där magen sedan tar slut följer en riktigt ordentlig praktbuske!!!! inte det minsta dold under ett par flimsiga stringkalsonger.
Tinka

2012-07-08 @ 19:11:08
Postat av: Ida

Ååhåååå!! Uuuusch!!

Svar: :D
Tinka

2012-07-09 @ 10:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0