AprilNice i bilder


En mycket trevlig sak med kryckor i Frankrike: man får ALLTID sittplats på bussen. Så slipper man sitta på handikappsplatsen på golvet ;)


Påsken närmade mig med stormsteg och men däremellan kommer Tove med ett banan-och-tulpan-besmyckat Lasse Åberg-ägg!


Vi njöt av solen med stil


Satt i hamnen och kollade på äkta franska fiskar som åt baguette i typ en timme


En servitör fick en fin svenskfransk souvernir


När Tove begett sig så tog det inte lång tid innan mamma kom <3


Men hon hann bara vara här i en dag innan det var dags för min operation. Det vill säga när jag äntligen släpptes in på grund av problem med betalning

PS: glöm inte spana in världens hetaste pappersstrumpor ^


Lugnande som smakade skit bjöd de på tillsammans med sockerbit. Sedan kördes jag iväg till operationssalen och sövdes ner. David väntade på sjukhuset och mamma var kvar hemma eftersom hon inte fått plats i bilen


När jag vaknade på uppvaket frågade jag omedelbart "är ni redan klara?". Och det var de. Sjukhusfrukosten bestod av en skorpa med smör så David gick och köpte mig en pirog eftersom jag inte hade ätit på jättelänge. Knät gjorde så sjukt ont så de fick köra mig till konsultationen med rullstol... efter en del om och men. Sedan var det 3 dagars sträckt ben som gällde.


Sedan fick vi umgås lite: jag, mamma, David och mitt feta knä... och mina kryckor. Trots allt så hade vi det jättemysigt med fågelhattar, nederkjolar och långstrumpor och sånt! <3


Så kom påsken och både mamma och David hade åkt hem. Men fint sällskap fick jag trots det då jag bjöds på påsklunch hos Elin där hon hade lagat ett fantastiskt urval av både janssons, kalles, prinskorvar och mycket mer.


Jag och Therese målade ägg och tallrikar. Bland annat Thereses snygga franska fyllehund här ovan. Vi åt tills vi blev så tjocka in på småtimmarna att vi inte fick plats i lägenheten längre och var tvungna att gå hem.


En fin dag fick knät och kryckorna följa med ut på en solig stund. Mmmm sa själen


Bland många andra fyllde Yasmine år i april. Det firade vi på en vegetarisk restaurant i stort sällskap. Till vår stora förvåning serverades vi utan val en femrätters middag!! Och det var inte direkt små rätter heller får jag påpeka. Men det var väldigt trevligt och himla gott!! Hade jag inte haft kryckorna hade jag nog rullat därifrån och hade jag inte haft Vicky så hade jag varit dyngsur. Tack min paraplylakej! Nya livet!!


Mina fantastiska träningsdojor med hålfotsinlägg kom väl till pass när de gamla håliga dojorna lades på tippen. Allt för knäts bästa!!


En mysigt launchningsfrukost hemma hos Yasmine. Mycket fransk... mycket onyttig... mycket god!


... och lite kall :P


I Biot gick vi på loppmarknad och vandrade/kryckade vidare till närbelligande staden Antibes. MYCKET skräp och en del juveler


Jag och min egen juvel tog en tripp bort i bilen till Grasse. Mysig stad. Vi kom dit sent och det regnade så vi hann inte se så mycket. Synd att vi inte hann dit igen. Men restaurangen som vi snubblade in på var mysig och trevlig och maten var fantastisk


Vi snubblade så en dag över ett maraton också. Väldigt kul att se alla löparstilar!! Både amatörer och proffs.


Såhär såg då mitt kära knä ut i slutet av april med sina två ihopsydda operationshål. Inte snyggt!

Kommentarer
Postat av: Vicky

nya livet - paraplybärande. jävlar vilka muskler jag fick efter det regnet alltså.

2012-06-04 @ 23:33:48
URL: http://vickys.se/
Postat av: Cat

Puss <3 Glad åt att få läsa ännu en fin och oerhört innehållsrik blogg :) Kan rapportera att solen skiner på en blå himmel här i Sverige idag. Ser lovande ut, så jag tror inte du blir så himla missnöjd. Sommaren är på väg..

Svar: Puss mamma <3
Tinka

2012-06-05 @ 07:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0