En dröm om döda utomjordingar

Jag vaknade imorse av ett sms från jobbet - som vanligt. Sedan lyckades jag somna om. Sedan hade jag en dröm som borde ha varit väldigt obehaglig. Jag drömde att jag var med min syster Jannike och några halvkompisar var med som jag inte känner igen nu efteråt. Vi spelade ett TV-spel och så spelade Jannike. Man var en liten brun mjuk boll som Skulle börja genom att rulla ner för en backe. Nedanför fanns en sjö där det var en massa lika stora bollar fast de var lila och med långa taggar, som sjöborrar! De var onda.



Sedan rullade Jannike av klippavsatsen längst upp och rakt ner i vattnet och rullade in i varenda elaking hon kunde träffa och fick en massa taggskott i hela sig (i den bruna bollen dårå). Till slut blev det "game over" och jag frågade varför hon gjorde sådär. Hon sa att det var ett så himla tråkigt spel. Så vi gjorde nåt annat.

Sedan var vi på nån anstalt/tunnelbanestation i new york/lager.... jag vet inte riktigt. Iaf så var Helena där också med lite annat löst folk. Eller JO! Malin var där med och så nån kille. Sedan vet jag att vi såg nån film innan som Jannike inte ville se också! Men IAF! Ledsen Helena, men du är lite freak i den här drömmen också. Jag kan inte förklara det på annat sätt än att de flesta är freaks i mina drömmar bara det att du var lite mer ett utstuderat freak i den här drömmen!

Iaf, Helena. Det var nästan som vi kom och hälsade på henne på en psykanstalt, fast samtidigt var det som är lager... eller ett stängt sjukhus eller nåt. Iaf så pekade Helena upp mot taket och där var det ett rött toaletthål varifrån en stövel svävade ut.


Jag vet inte var stöveln försvann sedan... det framgick inte riktigt. Iaf så berättade Helena att det var Gandalforr som skickade ner den. Han var en död utomjording som brukade prata med henne. Hon beskrev och jag ritade på en liten lapp.



Jag minns att jag reagerade på namnet och fällde någon kommentar om Gandalf. Sedan fanns det tydligen andra döda utomjordingar och jag ritade av dem också... men de såg typ likadana ut fast med andra läppar och näsor. Lite med mänskliga.

Sedan kom malin och pressade ner en hel falukorv i en baguette och jag tyckte det var lite sjukt att hela fick plats utan att baguetten gick sönder. Sedan lyssnade jag på låtar i en iPod och försökte hitta en speciell och så sa Malin att vi skulle göra nåt sjukt som involverade att gränsla ett ben. Jag lyssnade på musik så jag frågade "VA!? Vad sa du???". Men alla var för upptagna med att springa runt och förbereda vad vi nu skulle göra på ett stort offerbord i sten och jag bara skrek och skrek "VA!!!? Vad sa du!!? Vad ska vi göra!!??!!". Sedan ringde min mobil och jag vaknade!

Jag borde som sagt tyckt att den var jätteobehaglig men jag var faktiskt rätt sur för att jag vaknade!

Kommentarer
Postat av: Johan

hahaha härlig drömm! ^^

tid för lite shopping på elleb nu :)

2008-12-10 @ 11:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0