Jakten på det bortslarvade julschemat


Helt irrelevant bild från fyllefesten på villan

För en dryg vecka sedan fick jag julschemat. Jag gick och lade mig 01:10 inatt. Jag tänkte "Nu är kl 01:10 och jag ska upp 07:00. Alltså får jag typ 6-5½ h sömn." Två minuter senare var lampan tänd och jag var ute i hallen. Jag kom fram till att jag inte visste när mitt julschema började gälla. Och TÄNK om det började gälla nästa dag (idag). Jag började med att ta med mig typ 6 småpåsar fyllda med olika ULO - UnidentifiedLyingObjects.

Jag la påsarna på sängen och började rensa. Där fanns massor av olikfärgade strumpor och svarta trosor (allt nyinköpt och oanvänt). Det fanns massor av prislappar, en mössa, ett par lösögonfransar, massa smink och annat jag inte minns. MEN... inget schema. Jag gick över till nattduksbordet. Där fanns massor av kvitton, reklam, rabattkuponger till olika klädaffärer, jobbpapper, elektronikpapper, ett glasögonfodral (letat efter aslänge), flyttpapper och ett par tofflor. HUR långt har det gått när ett par stora jävla snobbentofflor kommer bort på nattduksbordet...!!? Men nä inget schema där heller. Jag kollade i min väska ute i hallen, däri fanns inget schema. Jag städade undan alla kläder på stolen i hallen. Inget där heller!

Till slut gav jag nästan upp. Jag flyttade på massa saker på golvet - nä, jag har det absolut inte stökigt i mitt rum - men där fanns inte mitt schema. Jag plockade upp allt garn i en påse och städade ihop lite skräp i en skräppåse. Men INGET schema. Inte under sängen heller!! Jag skulle precis ge upp när jag ser ett papper skymta alldeldes så att man precis såg det under databordet. Jag funderade NÄSTAN på att inte kolla för jag var så säker på att det inte var rätt papper. Men så tog jag upp det... OCH DET VAR DET!!! Hurraaaaaaaa!!! ^__^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0