Le Gasque!! Me Love!

Igår var då gasquen för naturvetarynglena. Som de mer trogna läsarna vet fick jag - när jag jobbade på insparquesfesten - göra ett Katinkasolo pga biologAndreas (och många mer)! Igår gick jag på festen och satt tillsammans med de andra ca 150 gästerna och hade det trevligt. Helt plötsligt säger de att det ska bli ett Katinkasolo. Jag kryper genast ner under bordet men blir uppsläpad. Vid det här laget var jag lite lagom berusad... och då menar jag lagom... alltså inte aspackad! Jag gick upp på scen och hade inte förberett ett skit!!! :| Folk börjar ropa saker som de tycker jag ska göra.  Dra en fräckis!! Ropar någon.

- "Okej!... Ska jag dra en fräckis!?" säger jag utmanande till publiken för att få respons.
- "Jaa!" säger publiken.

Sedan berättar jag historien om två nekrofiler med ett sugrör på en kyrkogård.... fan vilken tur att man hade den på lager! Den går ut på att de tar ett lik i rumpan (jag sa "och så börjar de *hrrmrrhmrhrrm* på liket"), när jag berättade den delen så började folk - i riktig universitetsanda - skrika "Visa vad du menar, visa vad du menar, visa vad du menar...!!!!". Någon kille slänger sig upp på scen och spelar död och folk fortsätter skrika att jag ska visa vad jag menar. Jag förklarar att han är för död för mig och att jag inte tänder på det. Efter ett tag fortsätter jag på historien och kommer in på delen då nekrofilerna ska suga ut satserna ur rumpan på liket... Så fort killen som slängt sig upp på scen inser vad jag pratar om börjar han - sjukt fort som fan - kräla sig ner från scen i spelad panik. HAHAHA!!

- "... nä fyfan vad äckligt... inte i samma sugrör som du!!!" slutade jag och publiken skrattade och applåderade.

Sedan sjöng gästerna hugg-i-och-dra-låten... så när jag skulle svara fick jag springa tillbaka upp på scenen till mikrofonen igen!

Det var i vår ungdoms fagraste vår

Melodi:

Alla:
Det där det gjorde hon fan så bra,
en skål uti botten för henne vi tar
hugg i och dra,
hugg i och dra,
en skål uti botten för henne vi tar.

Och alla så dricka vi nu Katinka till.

Katinka:
Och Katinka hon säger inte nej därtill.

Alla:
För det var i vår ungdoms fagraste vår
vi drack varandra till och vi sade gutår.


Fast där jag skulle sjunga "Och Katinka hon säger inte nej därtill" sjöng jag - som erfodras - någonting annat. Men vad jag sjöng där minns jag inte... någon som kan fylla i mitt minne där? Men det var kul och jag fick massor av kommentarer och att jag var asbra efteråt hahaha. Känns som jag tog lite revansh för det förra fiaskosolot!

Sedan var det efterfest på villan. Jag förlade min väska och Bea och nån annan hjälpte mig att leta. Jag hade ställt den själv vid soffan HAHAHA! Jag var rätt upprörd där! "Mitt liv finns i den väskan!!"

Han i kårslaget med krulligt hår som assisterade Glam (Tove, du vet han som "sviker oss" hela tiden), han hade skitdåligt samvete för att mitt tåg inte gick förän 6 på morgonen och erbjöd att jag skulle vara hos honom eller någon medan jag väntade och massa propsade på att jag skulle gå upp och sova på övervåningen. Framförallt han, Affe och Gus tyckte jag såg himla trött ut... och det var jag. Jag hade gått upp kl 05 och gick nu runt som en zombie och sa att jag var sååå trött... så inte så konstigt att folk tyckte jag såg trött ut. Men jag sa att jag skulle vänta på villan, klockan var liksom 05 (24 h vakenhet) så lite till kunde jag vänta!

Till slut gick jag och lade mig i soffan och klockan 09 ca vaknade jag. Detta är då vad jag får se!

En kille som sitter och sover i en fåtölj med handen som stöd... OCH SNARKAR SOM EN TOK!!! I soffan bredvid ligger en annan kille och sover. Så där ligger vi tre. Och så vaknade han i soffan och väcker sin kompis. Sedan börjar de prata om vad fan det här är "för nån jävla krog!!".

- "De skulle ju kasta ut mig och så får man sova här!!!? :| "

De två killarna hade en kompis som hette Sara som var med på gasquen som hade tyckt att de skulle dit. De visste knappt var de var. De bodde på Söder och vi traskade ner mot tunnelbanan som skulle gå mot T-centralen. Jag och sittande killen var fiskar båda två och skämtade om att starta en förening. JUST DET! Måste söka på "groda" och "Simon" på youtube! Han skulle lägga ut en film där liggande killen (Simon) hånglade med papperskorgsgrodan på Greens! HAHAAHA! När jag skulle av tackade sittande killen mig för att jag hade väckt dem och Simon påminde om att det faktiskt var han som hade väckt honom. "Aja!" sa sittande killen. Så sa jag "Bye bye" och gick av.

Sedan tog jag pendeltåget hem - efter att ha köpt en Brämhults blåbärs-och-lite-annat-smoothie. 09:42-tåget blev det. Typ i Stuvsta kanske så vaknar jag till men blundar igen. Mitt emot mig sitter en Indier i 30årsåldern. Han skrattar och säger "are yo died?". Jag ba "Va?? Died???". Han va  "Yesh, died!" Sedan upprepar han tills jag inser att han försöker säga "tired". "Oh! Tiiireeed!" säger jag och svarar jakande. Sedan sitter han och pratar och så frågar vem som ska få två rosor som han har i sin kasse. Då ger han en av dem till mig.

"Aaaw, thaaank youu" säger jag. Men mest sitter jag och nickar och ler för jag förstår typ varannat ord. Strax innan Tumba där han ska av frågar han "Cann I gert yorr 'contact irnformation?". "No, sorry... I don't do that!" Säger jag! Haha. Diss i äh-vi-ses-i-skolan-standard.

Sedan kom jag hem - värsta huvudvärken - och sov till typ 13!

Nä.... jag ahde det så jäääävla roligt på gasquen!!! LOVE LOVE!

Kommentarer
Postat av: Tove

Fan! Jag blir så avundsjuk! Jag vill också ha varit där!

2008-09-08 @ 13:03:05
URL: http://tobame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0